Главная | Форум | Мой профиль | Регистрация | Выход | Вход Вы вошли как Гость | Группа "Гости"Приветствую Вас Гость | RSS
Кот Бублик
Меню сайта
Статистика

Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0

Пользователи посетившие наш сайт:
Форма входа
Погода
Опрос посетителей
Чего не хватает на сайте
Всего ответов: 72
Розділ 2

Рекомендації щодо правил гри проведення конкурсу    

2.1. Робота в командах.
         Команди, сформовані зі студентів першого курсу ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації (бажано формувати команди з кількістю гравців не менше п’яти і не більш семи),  студенти сідають за столи (для кожної команди окремий стіл розташований на відстані від інших).
         Капітани команд (яких вибирають голосуванням в учбовій групі) одержать прапорець.
         Команди повинні мати свою назву. Назва команди дається у відповідності до тематики, обраної для оформлення конкурсу. Наприклад: у 2010 році була обрана фармацевтична тематика і команди мали відповідні назви – «Флаваноїди», «Супрадинчики» -  з фармацевтичним ухилом. Команди повинні мати однаковий верхній одяг (футболки однакового кольору; колір вибирає команда). Команда розробляє для себе символ або емблему команди і готує прапорець з цією символікою.
         Інший приклад: у 2011 році було обрано на засіданні клубу тему для оформлення гри «Слов’янський турнір» і команди мали назву «Сибірські бобри», «Березняки», тощо.
         З командами у визначений час (як правило один раз на тиждень) проводять репетиції, на яких розігрують подібні питання до тих, що будуть представлені на конкурсі.  2.2. Формування переліку задіяних у конкурсі учасників.
         2.2.1.Гравці.
         Команда вибирається з числа студентів групи, найбільш підготовлених по дисципліні «Біологія» рівня старших класів середньої школи або першого курсу коледжу медико-біологічного профілю. Гравці і капітан команди вибираються групою (класом) за допомогою висунення на конкурс студентів з високим рейтингом поточних оцінок по біології. Потім проводиться закрите голосування в групі за кандидатів. Капітан вибирається також за допомогою окремого голосування. Капітан під час гри проводить облік правильних відповідей і тих членів команди, які ці відповіді дали (дивись Розділ 4 Додатки, Додаток 4.)
        
2.2.2. Судді.
Судді в кількості трьох від кожної групи вибираються по їх бажанню з числа студентів групи за умови поточних оцінок у тих, що претендують не менше 8 балів за дванадцятибальною шкалою. Суддівська бригада сама зі всіх представників вибирає голову суддівського жюрі і заст. голови жюрі. Функції голови і заступника голови суддівського жюрі: контроль за дотриманням правил гри, винесення на голосування в суддівську бригаду спірних відповідей,  присудження (або не присудження) за підсумками цього голосування балу команді, підрахунок і оголошення підсумків гри після кожного раунду (облік балів проводиться на відповідному аркуші, дивись Розділ 4 Додатки,
Додаток 2),  нагородження гравців після закінчення гри. 
        
2.2.3. Хронометристи.
Хронометристи в кількості двох чоловік. Обов'язки – відстежування часу, який дається командам на обговорення питань.
        
2.2.4. Відеооператор.
Студент, що управляє зміною слайдів.
         2.2.5. Звукоооператор.
Студент, що управляє звуковим оформленням гри.
         2.2.6. Помічник звукооператора.
Студентка, що відповідає за мікрофони в залі для суддів, гравців і хронометристів.
         2.2.7. Помічник голови жюрі в залі.
Студентка, що відповідає за доставку відповідей суддям у випадках відповідей на спеціальних бланках (див. Правила гри).
        2.2.8. Незалежний обліковець.
Студент, що відповідає за паралельний підрахунок присуджуваних балів. Проводить облік на відповідному аркуші, аналогічно суддям
         2.2.9. Оформлювачі сцени.
         Студенти з творчими здібностями до дизайну, які відвідують студії малювання, інших видів образотворчого мистецтва.
         2.2.10. Стюарти.
         Для підтримки порядку під час проведення конкурсу, для охорони творчих виставок, які можуть бути організовані в рамках проведення заходу (виставка образотворчого мистецтва «Галерея тварин» проводилась в рамках конкурсу у 2011 році)
2. 3. Питання.
        2.3.1. Постановка питань.
Ведучий ставить питання на логіку мислення і знання щодо біології за програмою учбового рівня 10 - 11 класу [8]. На обговорення питання відводиться 2 хвилини. Характер питань за постановкою повинен відрізнятись в поточному переліку (дивись Розділ 3 Сценарій гри). Одні питання задаються як ребус, який студенти повинні розплутати. Наприклад: 
- Шановні гравці, Вам відомо, що вивчення природи починалося з порівняно-описового методу досліджень. Тоді скажіть, яка рослина, на думку Платона, мала свій мозок?      
         Для того, щоб дати правильну відповідь гравцям необхідно згадати, що являє собою порівняльно-описовий метод вивчення біології, з’ясувати що це метод, який базувався на порівнянні зовнішнього описання різних видів і пригадати, яка рослина має частину, що нагадує зовні головний мозок людини. Правильна відповідь: грецький горіх.
         Інше питання має ознаки тестового завдання. Наприклад:
         За однією з класифікацій тварини поділяються на термофілів, кріофітів, псамофілів, еврітермофілів. До якої з цих груп відноситься форель веселкова. Для правильної відповіді необхідно знати що форель веселкова – це риба, яка є холодноводневою і знати, що «кріо» - означає холод, заморожування. Правильна відповідь – форель веселкова.
         Третій варіант питань – це логічні ланцюги. Наприклад: логічний ланцюг - лимонна – фумарова – яблучна - ? – лимонна. Знайти слово, якого не вистачає в ланцюгу. Цей ланцюг – це неповний перелік кислот, які входять до циклу Кребса. На місці знаку питання повинна стояти щавлева кислота як кінцева кислота циклу. Правильна відповідь – щавлева.
         Ще один варіант форми питання – це фотографія-відповідь. Для того, щоб дати правильну відповідь необхідно знати що або хто зображений на слайді. Приклад: Шановні гравці. Яка наука зв'язує людину, показану на екрані, з другим зображенням (на першому зображенні І. І. Мечніков, на другому зображенні – ембріон людини)? Для того, щоб правильно відповісти на питання необхідно знати людину, зображену на слайді (І. І. Мечнікова), знати, що він на початку своєї кар’єри вивчав ембріологію і впізнати зображення ембріону. Правильна відповідь: ембріологія.
         Можливі інші форми питань, як наприклад: «Що знаходиться в чорному ящику, якщо там...»
         2.3.2. Участь гравців у формуванні переліку питань.
         Перед слайдом, на якому відображений текст питання (дивись Розділ 3 Сценарій гри), на екрані висвічується слайд з назвою науки, до якої відноситься подальше питання. Якщо команда не хоче відповідати на питання з області даної (вказаної на слайді науки), то вона (команда) має право один раз за всю гру підняти скрипковий ключ (додається до ігрового реквізиту команди) з проханням замінити питання музичною паузою.
       
2.3.3. Порядок оголошення питань.
Питання висвічується на великому екрані (за допомогою мультімедійної установки). Ведучий гри дублює текст, який з’являється на екрані, тобто оголошує питання.
         Якщо питання пов’язане з «Чорним ящиком», то один помічник виносить на окремий стіл предмети, якщо такі необхідні при постановці питання.
2. 4. Відповіді.
         Якщо тільки одна команда має відповідь на питання, то капітани команд піднімають прапорець з емблемою команди (дивись Розділ 2, підрозділ 2.1. Робота в командах), який доданий як реквізит команди. Вони також повинні оголошувати ім'я і прізвище студента команди, який відповідатиме на поточне питання. Кожну відповідь команда пише на спеціальному листку, що додається як реквізит на ігровому столі команди.
         Відповідь складає всього одне слово або один короткий біологічний термін.
         Елемент, змагання, полягає в можливості першими відповісти на питання гри, не чекаючи закінчення двох хвилин. Сигналом для суддів про готовність відповісти є прапорець, піднятий командою. Команда, яка перша підняла прапорець, отримає право на відповідь усно. Якщо ця команда відповідає правильно, то лот вважається розіграним. Якщо ця команда відповідає не правильно, то іншим командам надається час, що залишився, від двох хвилин обговорення для підготовки своїх відповідей. Команда, яка перша підняла прапорець після надання часу на обговорення повторно, отримає право на відповідь усно.
         Якщо одночасно підняли прапорець декілька команд, то кожна з цих команд подає відповідь на питання на спеціальному аркуші (дивись Розділ 4 Додатки, Додаток 3) до суддівської колегії через помічника судді. Аналогічно якщо дві команди підняли прапорець одна за одною протягом 1 – 2 секунд, то обидві команди, які підняли прапорець, мають право на відповідь письмово. Якщо таких команд декілька - то капітани команд, які хочуть відповідати на питання, віддають лист з своєю відповіддю до суддів через помічника судді. Помічник судді бере лист у капітана команди, підходить до суддівської колегії і віддає відповідь, написану на листку. Відповідь складає всього одне слово.
         Якщо був вичерпаний час на обговорення питання, і жодна з команд не підняла прапорець, то суддя (тобто ведучий) пропонує написати всім командам відповіді на листку і передати до суддів.
         Команда має право протягом гри у випадку, якщо у команди немає відповіді (достроково і в строк встановлений регламентом) після закінчення двох хвилин обговорення попросити допомогу групи підтримки своєї команди, якщо лот не розіграний. Група підтримки команди видає варіант відповіді без обговорення усно, якщо така підтримка зажадалася  однією командою і письмово, якщо таких прохань від команд поступили відразу декілька. Групи підтримки передають відповіді через помічника судді в суддівську бригаду.      1.
2. 5. Присудження балів.
         З числа студентів груп, які приймають участь у грі, формують суддівську колегію. У колегії кожна команда представлена трьома студентами. Оголошують суддівську колегію, яка вирішуватиме питання щодо присудження 1 балу за правильну відповідь. За правильну відповідь, написану на листку і віддану в суддівську колегію, присуджують один бал. У такому разі присудження балів проходить після оголошення правильної відповіді одним з суддів.
         Якщо перша команда, яка підняла прапорець, відповідає правильно, то їй налічується один бал.
         Якщо одночасно підняли прапорці декілька команд, то кожній команді за правильну відповідь, написану на листку і віддану в суддівську колегія, присуджують 1 бал. У такому разі присудження балів проходить після оголошення правильної відповіді одним з суддів.
         Якщо жодна з команд не підняла прапорець до закінчення двох хвилин, то всі команди пишуть свою відповідь на листку (якщо є відповідь) і передають через помічника до суддів і за правильну відповідь після оголошення її суддею одержать один бал.

2.6. Порушення. Спроба використовувати підказку залу штрафується на мінус один бал для команди. Необережний вигук відповіді без дозволу капітана команди або судді штрафується на мінус один бал для команди.

2.7. Переможець.
         Командою абсолютним переможцем, яка виграла конкурс, рахують ту команду, яка набрала більшу кількість балів з відривом від всіх переслідувачів (команд) в п'ять балів. Команді присуджується перше місце і видається диплом команді. Також дипломи другого і третього ступеня вручаються командам, що зайняли друге і третє місце відповідно. Дипломи без ступенів вручаються командам, що зайняли четверте, п'яте і шосте місце. Можливі заохочувальні призи. Командою переможцем з правом проведення другої повторної гри за підтвердження свого звання абсолютного переможця рахують команду, що перемогла з будь-яким відривом від суперників. При цьому, за ініціативою команд, що програли, може бути проведена друга гра за присудження звання абсолютний переможець брейн-рингу в рамках турніру.
2.8. Нагороди.
         2.8.1. Загальна номінація.
Нагороджуються команди, які зайняли перше та друге місце. В якості нагороди в даній розробці пропонується статуетка метелика – вітрильника з різним оформленням для першого та другого місця переможців.
Рис. 6. Нагорода для переможця конкурсу «Брейн-ринг-біологія 2011 року – статуетка метелика з родини вітрильників.
        2.8.2. окремі номінації.
В залежності від можливостей організаторів конкурсу впроваджуються ті чи інші додаткові номінації: «Кращій гравець, «Кращій капітан», «Краща відповідь».

Часы
Научно-образовательный раздел
Новости КЛУБА




















Архив новостей КЛУБА

Мы в YouTube
Поиск
Друзья сайта
http://biology-travel.at.ua/
SEO sprint - Всё для максимальной раскрутки!
Червона книга України


продвижение сайта бесплатно продвижение сайтов
Приют для животных в Харькове
Copyright Клуб "Парусник". Design by Aid. © 2007 - 2024
Хостинг от uCoz